Kui paljud neist ostavad?

E-poe arendamisel ja turundamisel jõuame küllalt kiiresti küsimuseni realistlikest ootustest – kui suur osa veebi külastajatest on võimalik midagi ostma panna? Liiga kõrged ootused on küllalt levinud – esmapilgul võib tunduda loogiline, et e-poodi niisama ringi vaatama ei tulda ning window-shopperite osakaal pole eriti suur. Milline on tegelikkus?

The Nielsen Company korraldab juba mitmendat aastat regulaarset uuringut MegaView Retail. Muuhulgas mõõdab uuring ka e-kaubanduses sooritatavate ostude suhet (conversion rate) e-poe külastajate (unique visitors) hulgas. Uuringusse sattumise eeltingimuseks oli vähemalt 500 000 unikaalset külastajat kuus, seega väikestest numbritest tingitud statistilised anomaaliad peaksid olema kenasti välja triigitud. Viimane tulemus pärineb jaanuarist 2010 ning selle TOP 10 näeb välja nii:

E-poodide conversion rate

Lisame juurde sarnase edetabelid aastatest 2009 ja 2008:

E-poe ostjate osakaal

Ostjate osakaal e-kaubanduses

Nagu näha, küünivad parimad 50%-ni ning esikümme lõpetatakse 15% ümbruses. Tasub ka tähelepanu pöörata, et enamik top tulemusi näidanuid vahetuvad aastast aastasse st selline tase ei ole normaalse tegevuse korral jätkusuutlik.

Teine oluline seik, et kõige kõrgemat ostjate osakaalu näitavad reeglina valdavalt püsiklientidele orienteeritud keskkonnad – nt Schwan`s pakub toidukaupade kojutoimetamist, Amway klientuuri moodustavad võrkturustusketi edasimüüjad jne.

Tavapärased e-poed suudavad ostjateks “konverteerida” reeglina ca 2% külastajatest. Suurem osa edukalt toimivaid veebipoode tegutsevad tasemel 2-5%, vaid vähestel õnnestub saavutada kõrgem klientide osakaal. Reaalselt umbes selliste näitajatega peaksid e-kaubanduse tegevusplaanides arvestama, mis muidugi ei tähenda, et siin peaks lõpetama arenduse, paremaks minna saab alati.

Pikemalt e-poodidest Äripäeva e-kaubanduse seminaril.


 
 
 

Lisa kommentaar